Babynest

2 kommentarer
Efter att jag blev klar med broderiet med tomtar så ville jag sy ett babynest. Hittade en beskrivning här som jag tyckte var tydlig och bra. Tog lite tid att rita upp mönstret på fri hand med hjälp av bilden och få måtten rätt, men jag tyckte jag lyckades ganska bra trotts allt. Det märktes dock att det var ett tag sedan jag sydde sist, blev nämligen en del sprättande för att få till vettiga sömmar.  Så här blev i alla fall resultatet:
 
 
 
 
 
 
Fick möjligheten att sätta "min stämpel" på kreationen med hjälp av namnlappar som jag beställde för ett bra tag sedan.
 
 

De va lite kul att jag och maken kollade på tyg men hittade inget som passade, och så sneglade jag in i tygskåpet mitt och kom ihåg detta underbara tyg som jag köpte men inte visste vad jag skulle göra med. Så de va ju en bra kombo, är riktigt nöjd med resultatet! Däremot ska jag köpa en "plastplupp" (kommer inte på vad det heter) för att kunna ha ett kortare snöre.
 
 
 
KRAMAR // fiffi
 
1 Anonym:

skriven

Vad Fint vad duktig du är syster! <3

2 Anonym:

skriven

Vad fint Vad duktig du är syster! <3

Svar: Tack! <3
lillafiffi.blogg.se