Tentaplugg och sydda saker

Kommentera
Hej!
 
Nu är första praktiken avklarad. Så nu är det tentaplugg fram tills nästa fredag. Fredag! shit så mycket som ska in i skallen, vet inte hur jag ska hinna.... Får se hur det går..
 

Nu  till något roligare, jag har sytt klart mina fyra överdelar till sonen samt en känning till mig. De har varit klara ett tag, men har inte hunnit lägga upp bilderna här. På sonens kläder har jag efter att bilderna är tagna sytt dit mina namnlappar, så de syns inte på bilderna. Så här kommer en bildbomb med hemmagjorda kläder :)
 
 
 
 
Tröjan ovan är stl 92, så det är ett tag kvar innan sonen kan använda den...
 
 
Storlek 80 som han använder nu, funkar jättebra med den stora öppningen i halsen :)
 
 
Denna var den första tröjan jag sydde. Storlek 86 men sonen har använt den en gång än så länge och de funkar. Vet inte om jag ska byta till muddärmar om det är lättare att trä i och ur händerna... Men vi får se vad som händer.
 
 
 
 
Body i storlek 86
 
 
 
 
Riktigt kul att avancera lite med att både lära mig bandkantning och denna knäppning, jag har dock gjort en egen variant av den. Men som sagt, den har funkat bra :)
 
 
Och så till min klänning. Är inte supernöjd med passformen upptill, men det löser en kofta. Den är riktigt skön i alla fall :)
 
 
 
 
 
 
Och nu har jag fått leverans från rosa huset, så nu har jag massor med ideér och sylust, men det får vänta till efter tentan...
 
 
KRAMAR // fiffi