Besök hos mamma och påfyllnad i tygförrådet

Kommentera
Sommaren fortsätter att bjuda på äventyr. Har varit en vecka med mina grabbar hos min mamma. På vägen ner blev det så klart ett besök på smultronstället. Mums!
 
 
 
Första gången på länge som jag inte åt upp glassen... Får åka dit oftare tror jag så man inte tappar stinget ;)
 
 
Blev även ett besök på Jofotex på över 2 timmar :) Hade så svårt att bestämma mig... De har oerhört mycket fint! Detta fick i alla fall följa med mig hem och är planerade att bli "every day dress" av Runi eller tröjor som jag också köpt mönster av från henne som jag vill testa :)
 
Tillsammans med min syster och mamma besökte vi bland annant Astrid Lindgrens Värld vilket var jättekul! Jag har själv inte varit där på länge och det var en hel del annorlunda från det lilla jag minns. Storebror blev i alla fall glad av att träffa Pippi och gå på skattjakt med henne samt se Emil i lönneberga.
 
Förutom Astrid Lindgrens Värld han vi med kräftskiva :) Åh som jag har längtat efter mammas kokta kräftor! Och tack till Simon för att du och Elin tänkte på mig och fiskade upp dem :)
 
 
 
Kul att grabbarna fick se levande kräftor då det inte är något som vi får tag i här hemma. Den som var mest imponerad var lillebror. Storebror hade stor respekt för dem men tyckte samtidigt att det var himla kul.
 
Min syster hade frågat sina svärföräldrar om storebror kunde få åka traktor när vi var på besök hos dem. Och det fick han. När första blygheten försvann och efter en tur med mamma och moster på fyrhjulingen var det med glädjeskutt han sprang till traktorn och ville åka :) Under en promenad träffade vi även kor som storebror matade med stor entusiasm och glädje :)
 
 
 
 
Nu när vi är hemma igen har vi testat Icas matkasse. Än så länge är vi glatt överaskade :) blir att köpa fler kassar helt klart!
 
 
Bild på förstadagens måltid. Tänk mamma att jag frivilligt la i en massa groddar i maten, och det var gott :)
 
 
 
Nej nu är det dags att sova.  God natt!
 
 
KRAMAR // fiffi