Blev lite sytid nu på kvällen

Kommentera
Som jag tidigare har berättat så har jag fått en del sytt sista tiden, men har inte hunnit fota allt.
 
Tänkte börja visa dessa blixtentröjor som jag sydde klart i maj, men de har använts eller legat i tvätten, så då är det svårt att få en bild. Under tiden de använt tröjorna har tyvärr fållen gått upp, då  jag inte riktigt är kompis med min hushållsmaskin eftersom jag aldrig får till tvillingsömmen i fållen, utan den repar upp sig. Så ikväll fick det bli att sy en ny söm hoppas att denna håller.
 
 
 
 
 
Tanken var att åka till djurparken med farmor och farfar i veckan, men pga förkylning blev det framflyttat. Så i väntan sydde jag denna tröja och hann påbärja den andra. Tygen är bland de första jag köpte på syfestivalen (tror jag) och mönstret fick jag från svärföräldrarna när jag fyllde år. Kan ha blivit något tight i halsringningen... Så kan behöva justera.
 
 
Nu när jag ändå passade på att lägga upp lite bilder fick dessa bli fotade. När jag var gravid med storebror sydde jag 2 stycken likadana, ett par i stl 2 år och ett par i stl 3 år. Men var ju lite svårt att veta hur stor mudden skulle vara. Så föra året blev första paret klara och i maj blev dessa muddade och klara.
 
 
Nu dags att sova och hoppas på bra väder i morgon så maken kan börja slipa dörrar :)
 
 
 
KRAMAR // fiffi