Hej hopp, god jul, gott nytt år och god fortsättning 2018

Kommentera
 Som vanligt så är det fullt upp i vardagen. Mycket jobb och har satsat mycket på träning som har tagit upp en hel del tid. Och såklart så myser och busar jag så mycket jag bara kan med grabbarna! Då det var länge sedan jag bloggade så tänkte jag lägga upp en del bilder.
 
 
Börjar med denna fantastiskt goda semla! Av någon anledning är det svårt att undvika sötsaker.... (sockerråtta) och av någon anledning hamnar det alltid semlor hemma hos oss i dessa tider... återkommande varje år :P
 
 
Grabbarna mina är galna i pussel, nu har det gått så långt att de har börjat med pappas "impossible puzzle" på 1000 bitar.
 
 
Stora grabben fick ha med sig Eckis hem från förskolan, vilket var väldigt uppskattat.
 
 
 
Vintern är här för att stanna. Under en promenad på landsbygden i närheten tog jag dessa vinterbilder :)
 
 
 
 
Julgranen på baksidan
 
 
Mysig efterrätt i januari med dinosaurie-pepparkakor, tomtebloss och glass
 
 
Lek hos kompisar i mammasytt
 
 
 
Mycket snöbus har det blivit :)
 
 
Har sytt förkläden till barnen. Jag valde tyg och barnen fick välja färg på kantbanden
 
 
 
 
 
 
Pulkabus med släkten. Jag och mamma
 
 
Syster och jag
 
 
Har lyckats sy lite. En tröja med motiv från draktränaren
 
 
23 december blev det lek på leos lekland.
 
 
 
Fil och muslibröd från lindas bakskola har varit en favourit över jul. Har dessutom i dadlar, mums!
 
 
Hemgjort julgodis blev det såklart!
 
 
Hela hösten har jag satsat på träning och kost. Något jag fortsätter med i vår :)
 
 
Suddig bild på årets julgran
 
 
 
Mästerkockar som fick stå för pepparkaks bakandet :)
 
 
Till lucia ville äldsta grabben vara julgran. Självklart skulle han få vara det! Så hemmasydd dräkt som grabben vägrade testa förrän dagen inföll.. Så lite lång, men han kommer kunna använda den igen om han vill.
 
 
 
Vissa likheter med granen på tomten :)
 
 
I början av december var det fotografering och då ville jag passa på att förnya garderoben med var sin ny tröja
 
 
Bakning på gång :)
 
 
Har inte hunnit sy i den takt jag har handlat tyg, men får försöka få loss lite tid framöver
 
 
I höstas besökte vi flygvapenmuseet i linköping med farmor och farfar. Mycket uppskattat besök som jag varmt kan rekomendera!
 
 
Klättring på gång i lekparken.
 
 
 Avslutar på en bild från i höstas när stora grabben badade men cykeln i denna vattenpöl. Superkul hade han och vi fick skynda hem innan det blev för kallt.
 
 
 
Nu ska här sovas. God natt!
 
 
 
KRAMAR // fiffi