Gott Nytt år!

Kommentera
Nu var det länge sedan jag skrev senast. Har haft fullt upp både med sjuka barn, julklappshandling, sytt lite, renoverat klart lekrummet och allt annat. De saker jag har sytt tänkte jag visa i ett annat inlägg. Nu blir det en liten tillbakablick på året som varit, ett axplock av allt som hänt.
 
 
Tänk att jag var gravid för ett år sedan. Känns lite konstigt, då jag upplever att det var jättelänge sedan! Men ut kom en fantastisk liten lillebror som just nu tränar på att gå. Han har alltid ett leende på läpparna och grabbarna kramas dagarna i ända när de inte klättrar på varandra.
 
 
Denna bild får symbolisera allt renoverande. Inte nog med allt vi renoverade när vi flyttade till huset. Under detta år har vi ( läs maken) renoverat syrum/kontor, Makens datarum, lekrum,bytt sista dörrkarmarna på överväningen samt renoverat lilla toaletten. Kan ha missat något, men tror att det var allt. Stundvis har det varit väldigt mycket, men i efterhand är det skönt att det är gjort.
 
 
 
Mycket lek och bus har året bjudit på :) Lite tråkigt att vi varit inne så mycket sista veckorna... Men sjukdom och för kallt väder kan jag tyvärr inte rå på. Och på tal om sjukdom så känns det som att vi /grabbarna, framför allt lillebror är sjuk jämt. Har ju blivit en hel del sjukhus mesök med honom, men nu är det lugnre på den fronten i alla fall :)
 
 
Sommaren bjöd på massa bus, besök på kolmården, smultronstället i söderköping (där bilden är tagen), Astrid Lindgrens Värld samt massor med besök i lekparken och bus i trädgården :) Längtar faktiskt till sommaren oerhört mycket :) Även om jag inte kommer vara föräldraledig utan börjar på nytt jobb i mars :)
 
 
 
 
I år var första gången på länge som vi fick äta "riktiga kräftor". Sedan jag flyttade hemmifrån har jag endast ätit kräftor från frysdisken. Men att få äta mammas kokade kräftor som Bästa svågern fiskat, Det är LYX!
 
 
Hösten har som sagt också gått i rasande fart, och avslutades med magsjuka och storebror i närmare 40 graders feber. Men med tanke på allt som hänt under 2016 ser jag fram emot ett 2017 med lite mer tid till familjen och lite mindre renovering. Ska ju börja på nytt jobb, så det känns jättekul!
 
 
Stora kramar! // fiffi