God Morgon!

4 kommentarer
Här sitter jag på soffan och lyssnar på julmusik. Hostan har blivit ett faktum så att sova var bara att glömma (blir nog att sova sittandes i natt)

Förutom röran i lägenheten och framför allt förkylningen så är det faktiskt riktigt mysigt.


Skulle faktiskt vilja påbörja en ny virkning (har ju fått lägga det på hyllan nu när jag har flyttat), men saknar det.  Men lägenheten och plugg väntar denna dag. Men först blir det att mysa med mig själv, julmusik och en kopp choklad :)






KRAMAR // fiffi
 
1 HANNA:

skriven

godmorgon! hoppas du får en bra start på veckan :)

2 Lilly:

skriven

SV: Tack! Men lite tur/otur blir det 4 till och med...

Eftersom min klipptid nyss blev inställd har jag all tid i världen! :) Gör ett snabbt litet försök på en översättning:

ch- chain = luftmaska

st- stitch = maska

sc- single chrochet = vanlig fast maska

sc2tog = minskining, virka ihop två maskor

sl st - slip stitch = smygmaska, som fast men utan sista omtaget med garnet.

I "back loops only" så virkar du som vanligt fast hämtar bara garn genom den bakre luftmaskmågen, det blir då som en kant under maskorna.



Ett tips är också att söka på namnen på youtube om man är osäker på något, för det brukar finnas enkla instruktionsvideos att kolla på.



Lycka till! :D

3 Drillemor:

skriven

SV: Nemas problemas du! Ser fram emot att se resultatet sen ;)

4 Anonym:

skriven

sv: tack så mycket !