Lite utökning i garderoben

Kommentera

 

 
Som sagt så var det ett  tag sedan jag uppdaterade. När det gäller sömnaden har jag fått en del gjort, men som vanligt inte lika mycket som jag hade hoppats på.
 
Tänkte först visa ett par byxor som till sist blev klara... Påbörjade dom i början av året 2015. Dessutom är de i ett tunnt och härligt sommartyg, som hade varit perfekt att strosa omkring i i sommras, men nu är det lite sent... Tyvärr har jag insett att midjemudden måste kortas av då jag tappar brallorna, men orkar inte det just nu.
 
 
I maj i år så klippte jag ut  4 st tröjor av samma modell som jag tidigare sytt, upptäckte nu att jag inte visat den... Men men, här är tre av dom klara i alla fall :) älskar denna då jag tycker att de sitter smikrande och framför allt att jag är bekväm i dem. Den fjärde tröjan har en söm kvar, men då sa overlocken ifrån och sedan dess har jag inte haft tid till sömnaden.. Men snart hoppas jag på att hinna med lite terapi i syrummet då jag köpt en hel massa tyg sista tiden som är tänkt att testa nya mönster som jag köpt till mig själv :)
 
 
 
 
 
Den fjärde tröjan som inte är klar än gjorde jag lite längre och nu blir det ev, en miniklänning/tunuka av den.
 
Hoppas på mera sytid framöver.
 
 
 
KRAMAR // fiffi