Bra start på veckan :)

Kommentera
Hej och hopp!
 
Nu är det som vanligt sent när jag sitter och bloggar. Men jag får ju till ett inlägg, så det är väl alltid något. Just kommit ut ur duschen efter att ha kört ett pass afro dans på friskis och sedan storhandlat på ica maxi. Passet var jättekul, så detta lär jag fortsätta med. Ska bara få buckt på mina vader så jag kan fullfölja rörelserna.
 
Hänt en hel del sista tiden. Barnens farmor och farfar var på besök tillsammans med B&G. Jättekul måste jag säga!
 
 
I tisdags blev det promenad med "mamma maffian" vilket var super kul och välbehövligt. Har inte promenerat ordentligt på länge pga kylan, sjukdom olust och andra orsaker, så skönt att få till promenaderna :) En oerhört fin omgivning att gå i som ger landet-känsla vilket gör det hela ännu bättre :)
 
 
Lyckades även göra matlådor till lillebror som vägrat äta mat fram tills nu, då vi knäckte koden - han vill inte bli matad. Så kokta rotsaker i stavar är nu fixat och hoppas att denna taktik funkar bättre  :) Banan macka och välling är hans kost just nu. Lax ska också lagas, men en sak i taget.
 
 
Lillebror har dock ett undantag som bekräftar regeln, och det är storebror. Lite avis pga frustration, men jättekul att se hur kul de har i hop och vad omtänksamma de är mot varandra (även om de mosar varandra större delen av dagarna när de kramas)
 
 
 
Eftermiddagen spenderades hos B&G. Så oerhört mysigt! De bjöd på hembakade semlor från grunden, så oerhört goda! Jag kommer inte kunna njuta av köpesemlor på länge!
 
 
På väg hem från öppna förskolan idag sa storebror : "ha mu lass! HA mu lass!" jag fick inte till vad det kunde vara men han skulle ha det när han kom hem. Men det visade sig att han inte riktigt kom ihåg vad det hette och sa en egen variant, för det var G:s semlor han syftade på :)
 
Nu ska jag sova så jag orkar promendera trott träningsverk i morgon.
 
 
KRAMAR // fiffi