Trassliga dagar och jul :)

Kommentera

Efter mycket om och men har man nu skrivit en tenta och lyckats ta sig hem till föräldrarna.

Det började men en förkylning i början av veckan. När det var dags för tenta var det inte jättekul att gå ut i 25 minusgrader med förkylning, hosta och troligen feber. När jag bad om förlängd tid till tentan sa de att om jag inte hörde något annat skulle jag sitta i resursrummet och skriva tentan. Men icke. När jag kom dit fans inte min tenta  där utan jag gick till akademin och receptionisten kopierade upp en ny tenta, gav mig en kod och följde mig till resursrummet, men inte tusan blev jag insläppt. Jag fick ge mig ut i kylan för att ta mig till tentalokalen där mina klasskompisar satt och skrev. Väl där så har dom en regel att alla som kommer sent får vänta tills en halvtimme efter att tantan börjat för att alla som kommit sent ska släppas in samtidigt. Så trotts att jag hade anmält en timme längre tentatid så fick jag bara 30 min. Nu klarade jag mig gott och väl med denna tid, men det var inte speciellt kul...  Snackade sedan med en kompis och kom fram till att jag hitintills har haft det svårare att få skriva tenta än att klara den när jag väl kommit till rätt lokal vid rätt tid. Jag trodde det skulle vara tvärt om, men jag ska inte vara kaxig, då jag har en orättad tenta som väntar samt många oskrivna i framtiden.

När tentan senare var klar och packningen packad var det bara att vänta till resdagen den 23 december. Jag var lite rädd att tåget skulle vara inställd och att man skulle bli ensam kvar i staden. Men SJ lyckades få tåget från stationen :) men självklart fixade strömfel tillbaka deras kära tradition. Men kom ändå bara 35 minuter sent till stationen. Missade dock mitt tåg hem till viken. Och än en gång förvånar SJ genom att 10 minuter innan avgång berätta deras lösning för oss söderåkande resenärer att vi får åka taxi hem (istället för att vänta två timmar på nästa tåg). Nice tänkte jag och tänkte att det är nog för att det är jul. Taxin skulle stå bland de andra, men inte. Förkylning och rejäl hosta tycker inte om att stå ute i kylan och vänta på en taxi i en och en halv timme...  För det var vad det tog. Eller det gick en bil till viken efter ca 50 min, men det var två hundar med i den, så när inte alla fick plats passade jag på att vänta på nästa. För ca två timmar i en bil med två hundar vet jag inte om det hade funkat med min pälsdjursallergi i kombination med förkylning. Så efter ytterligare 40 min hamnade jag i en taxi som först skulle förbi en annan stad och en by, vilket ledde till en taxitur på 5 timmar. Kom 5 timmar senare än planerat, men jag e rätt nöjd, jag kom ju hem! Slapp sova på nån station eller vänta i nån bilkö på grund av trafikolycka eller annat som hade kunnat hända. Tyckte lite synd om föräldrarna när jag bara rusar in på toa för att sedan springa ner i duschen och värma mig, innan jag kunde bli människa igen. Hade grymt ont i halsen och lungorna av allt hostande på grund av all kallluft, men tack vare mina underbara föräldrar fick jag te, pepparkakor och popcorn :D

Och dopparedan började med att man fick klappar i julstrumpan, så lite snäll måste jag ju varit i alla fall någon gång under året. Snart kommer mormor och morfar :) ska bli kul att träffa dom!!

Måste även säga att jag har aldrig någonsin sett så mycket snö i viken förut! tillochmed icas reklamskyltar på deras parkering är totalt överskottade, syns bara ett litet överhörn!

Har inte hunnit ut att ta någon photopromenad än, men hoppas att jag hinner bli lite bättre så att jag kan gå ut :)

Tänkte även lägga upp lite bilder som är sedan tidigare från studentstaden.






Taget under en photopromenad för kanske 3-4 veckor sen.








Bilderna ovan är från samma promanad som jag nämnde innan.



Den här bilden tog jag för att jag lyckades vinna en slavtävling under min 5:e slavning. Så nu äger jag ett eget falkonglas. Det som var lite kul var att frågorna handlade om öl, kåren samt en fråga för varje linjeförening som var med :)



Syrrans grymt mysiga lycktor!



Ännu en bild på piratskeppet :)



När jag åkte hade fönstrena fått sig dessa vackra "isstjärnor" eller vad säger man?

GOD JUL till er och hoppas ni får en underbar jul!








JULKRAMAR // fiffi