Fredag :)

Kommentera
Hej och hallå! Ytterligare en vecka har pacerat. I  min värld är det fortfarande början av januari, men det är det ju inte. I morgon går vi in i vecka 32. Shit, det börjar närma sig.. OCh jag undviker det så gott jag kan, men magen påminner mig så så gott som konstant. Känns konstigt att vår lilla grabb ska bli storebror. Men nu om han får välja en bok så är det boken om att bli storebror.
 
Till något helt annat. Jag har hunnit sy en del ikväll. Ritat mönster och klippt ut ett pat tajts som blev klara samt klippt ut och nästan sytt klart en tröja :) Är så kul i nya syrummet, det är så lätt att plocka fram och börja och skönt att inte ha syrummet vägg i vägg med grabbens sovrum, utan kan lämna det lite lagom kausigt utan att det är panik.
 
Här är tröjan som jag sytt av ett tyg jag fick av min syster :) Mudden och fållen är kvar, men tänkte uppdatera mitt muddlager och se om jag hittar någon passande färg först.
 
 
Tajtsen ändrade jag lite i mönstret på då jag ville ha mudd istället för resår, men klippte då rakt av istället för att göra byxan högre i rumpan. Kompenserade med en lite längre mudd som går att vika ner. Ska bli spännande att se hur dom sitter i morgon bitti.
 
 
Det syns inte så bra, men man blir ju så glad när sömmarna bildar ett fint kors :)
 
 
Närbild på en liten detalj på tajtsen. Ett litet sött monster.
 
 
 
 
Och på atl om sydda saker så tycker jag lite synd om maken. JAg berättade ju hur kul det är att han är engagerad och väljer tyg och säger till om modell och liknande. Tröjan med vikingar testade grabben, men den var på tok förstor. Det han ville var att ta av den direkt. Maken hann tyvärr aldrig se tröjan på, och sonen har vägrat att testa den igen.
 
 
 
God natt. I morgon blir det lek och bus hela dagen.
 
 
KRAMAR // fiffi