Sol och mycket mer

Kommentera
Har som vanligt varit full fart här. Förra helgen hade vi besök av min mamma, syster hennes sambo och hans mamma. Var så himla mysigt! Tyvärr blev storebror sjuk och var oerhört mammig (vilket för visso också  är mysigt). Sedan dess har övriga familjen blivit förkylda och storebror satsade på en omgång förkylning igen i helgen som var när min syster var hos oss då maken rymde ut i skogen.
 
Senast när jag hade tänkte skriva blogginlägg, men som vanligt inte fick tid, hade jag massor att berätta, men nu står det still..
 
Storebror är just nu väldigt förtjust i de som dränerar om i området då det innebär att se en massa grävmaskiner och släp vilket är det bästa som finns om man frågar honom.
 
Just ja, i lördags var det barnens dag här i stan, så vi tittade på brandbil, polisbil och ambulans. Men det var inget som imponerade på mina grabbar. Däremot det korta mötet med pippi har satt stora spår, så nu är det pippi som gäller för hela slanten. Storebror fick även pyssla sig en kungakrona :)
 
Vi har även haft fotografering med underbara Anette/Absolute, som jag tänkte dela med mig en bild från.
Tack så oerhört mycket för de fina bilderna!
 
 
Nu blev det ett väldigt blandat inlägg.. men men, när det är fullt upp så händer lite av varje samtidigt så det får helt enkelt återspegla sig här.
 
Det är så underbart att ta promenad med mina barn. Den stora grabben blir helt till sig om man springer en kort bit och ropat "mamma, springa!". När han själv får gå så springer han hela tiden och ropar" Spring, spring, spring, spring!". Han har även fått lära sig att stå still när det kommer cyklar. Lite frustrerande när han sedan står kvar och väntar på löparen som är långt borta. Men det är ju bara att vara nöjd med att han gör som jag säger, även om det ibland går ett steg längre än jag först tänkt mig ;)
 
Måste även få dela med mig av att stora grabben på senaste promenaden hittade vägarbetsskyltar, sådana där det är en bild på en man som för hand gräver. Han utbrister "PAPPA!" och säger detta om och om igen medan han pekar och går fram till skylten. Det är klart vem som kämpar på och jobbar mest hemma hos oss :)
 
Nu ska här sovas så att vi orkar busa och leka hela dagen i morgon!
 
 
 
KRAMAR // fiffi