Vår

Kommentera
Då var jag åter på jobbet efter att storebror haft ytterligare en magsjuka samt att jag har varit tok förkyld. Men nu börjar det bli vår och jag hoppas vi får vara friska framöver nu. När jag kom hem från jobbet hittade jag knoppar i rabatten, vilket gör att det käns som att våren närmar sig :)
 
 
När vi varit hemma och vabbat och haft en piggare stund blev det lite påskpyssel, vilket också framkallar lite vårfeeling.
 
 
Tågbygge har det också blivit mycket av :)
 
Har fått lite sytid sista kvällarna, och har nu avslutat ett projekt som jag är sjukt nöjd med (kan inte visa än) och det känns så kul att man utväcklat sömnaden och börjar få lite tempo.
 
 
För ett par veckor sedan sydde jag klart två lejonkungen tröjor som jag inte hunnit visa (tyvär är bilden på sne)
 
 
Sedan har jag även tidigare hunnit sy klart sista sömmet på var sitt par tighis till barnen.
 
 
 
Förra veckan på min halvdag hade jag och barnen en fantastisk eftermiddag med picknick och snöbus i underbartväder!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Grabbarna upptäckte skare :)
 
 
 
 
Grabbarna letade även vårtecken. Såg en del knoppar och hörde på fågelkvitter.
 
 
Barnen hittade en bro över ett torrt dike där de fiskade. Någon enstaka abbore blev det, men främst dinosaurie- och lövfiskar ;)
 
 
Längtar så efter att få vandra. Hoppas kunna bli lite småturer i sommar.
 
Något som är oerhört sött är att barnen engagerar sig mycket i pappas 1000 bitars pussel och vissa mornar är det de första som de går till.
 
 
Är man snart 2 år så gäller det ju att man börjar i tid ;)
 
 
 
 
På schackfronten är intresset stort, men kanske inte för spelreglerna. Men å andra sidan är ju inte legoschack med pirattema det enklaste att börja med... men barnen tycker att det är spännande.
 
 
 Vill avsluta med denna fantastiska bild på storebror som gungar, men i hans värld så flyger han :)
 
 
 
 
 
KRAMAR // fiffi